תכירו את כתב האישום המלא של משרד האוצר נגד ניר ברקת

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on תכירו את כתב האישום המלא של משרד האוצר נגד ניר ברקת

האוצר: עיריית ירושלים הפכה את ההשבתה לשיטה. צר לנו שתושבי הבירה שמשלמים ארנונה מהגבוהות בארץ הפכו לבני ערובה לאינטרסים זרים. משרד האוצר הכיר ומכיר בחשיבות ירושלים לפני ברקת וגם אחריו

צילום: Marc Israel Selleml/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מהבוקר שביתה בירושלים: כחלק מן המחאה פשטו הבוקר משאיות אשפה על קרית הממשלה ותפסו את כל מקומות החניה של עובדי המדינה.

מהמשטרה נמסר כי בשעה זו מתקיימת מחאת עובדי העירייה במסגרתה מפגינים עובדי עירייה במספר מוקדים וחלקם גורמים לשיבוש תנועת כלי הרכב בכך שהם נוסעים בצורה איטית לאורך מספר צירי תנועה מרכזיים במקביל : ציר קפלן, כביש יגאל ידין-גולדה ומנהרת הראל לכיון ירושלים.

בעירייה טענו כי בשל העובדה שמשרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017, הודיע מטה המאבק למען ירושלים כי החל ממחר (ראשון) יושבתו כל שירותי העירייה ברחבי העיר, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה. למטה המאבק למען ירושלים שותפים: עיריית ירושלים, ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר.

הבוקר התקיימה באולם מועצת העיר אסיפת מחאה של מטה המאבק למען ירושלים בהשתתפות ההסתדרות, חברי מועצת העיר, מנהלי העירייה וועדי ההורים והמינהלים הקהילתיים, בה פורטו המשמעות של אי העברת התקציב לירושלים: פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לשביתה בירושלים: עיריית ירושלים הפכה את ההשבתה לשיטה. צר לנו שתושבי הבירה שמשלמים ארנונה מהגבוהות בארץ הפכו לבני ערובה לאינטרסים זרים. משרד האוצר הכיר ומכיר בחשיבות ירושלים לפני ברקת וגם אחריו.

משרד האוצר רואה בחומרה רבה את השביתה הפראית והמיותרת על גבם של תושבי העיר ירושלים ואת איומי הסרק המיותרים, לפיטורי עובדים, שיפגעו בתושבי העיר ובעובדי העירייה. אנו מצרים על כך שראש העיר משתמש בעובדי העירייה כאמצעי לחץ על הממשלה. לצערנו, במקום לספק לתושבי העיר שירות משתמש ראש העיר בתשלומי התושבים כדי לממן את נוכחות עובדי העירייה בהפגנות. אגף השכר במשרד האוצר התריע בסוף השבוע כי עובדים שישבתו לא יקבלו שכר בגין יום זה.

לצערנו, התנהלות העירייה הביאה את העיר ירושלים לתוצאות הבאות:
• ניפוח מנגנונים והכפלת תקני כוח אדם.
• שיעורי גביית ארנונה נמוכים בהשוואה לרשויות מקומיות אחרות.
• התדרדרות באשכול החברתי כלכלי מאשכול 4 לאשכול 3.
• קיטון בהכנסות מגביית ארנונה משנה לשנה.
• הגדלת הגרעון העירוני, שכוסה על ידי הממשלה מ-230 מלש"ח בשנת 2013 ל-800 מלש"ח בשנת 2017.

למרות התנהלות העירייה, הממשלה מסייעת לעיר ירושלים במיליארדי ש״ח. בין היתר:

• השקעה בתוכניות התחבורה העומדות על 20 מיליארד ש"ח בכבישים והסעת המונים.

• במטרה להעצים את איתנות העיר, הממשלה אישרה בעשור האחרון תכניות פיתוח כלכלי בתיאום עם העירייה בהיקף של 2.5 מיליארד ש״ח.
• בשנת 2016, העביר האוצר חצי מיליארד ש״ח למימון אגפי העירייה ופעולותיה.

במסגרת הדיונים על מענק הבירה לשנת 2017, הובהר לעיריית ירושלים כי הסיוע התקציבי המיוחד לעיר, שהוכר על ידי משרד האוצר, יעמוד על סך של 525 מלש"ח – לעומת סך של 499 מלש"ח שסוכם בשנה שעברה. כלומר גידול של 5% לעומת שנת 2016.

משרדי האוצר והפנים בשיתוף עם השלטון המקומי, הצליחו במאמצים רבים ובעבודה שיטתית לאורך זמן, לצמצם את הגירעונות שהיו בעבר בתקציבי השלטון המקומי וכך לשפר את איתנותו הכלכלית של השלטון המקומי ואת רמת השירות לתושב.

כך ניתן לדוגמא לציין רשויות כגון באר שבע, בני ברק ועוד, שאופיינו כרשויות עם אתגרים משמעותיים ביותר, שהשכילו להבין שפיתוח כלכלי והתנהלות מקצועית משמעותה גידול בהכנסות עצמיות, צמצום גירעונות ושיפור רמת התושב ולא המשך הישענות על תקציב המדינה והתנהלות כספית בזבזנית.

לאור השקעות חסרות התקדים שבוצעו בעיר ירושלים על ידי הממשלה, תפקודה של העירייה והשירותים הניתנים על ידה היו צריכים להשתפר לאורך זמן, בדומה לשאר הרשויות המקומיות. לצערנו, הועמקו הגירעונות התקציביים של העירייה, האשכול החברתי כלכלי ירד והסתמכות העירייה על תקציבי הממשלה רק הלכה והתגברה.

לאור ההשקעות הגבוהות והצעת הממשלה להעמיד סיוע של למעלה מחצי מיליארד ₪ לכיסוי גירעונות העירייה, אין כל מקום לשביתה. אם העירייה תחליט על השבתת העיר בכל זאת, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי שאזרחי ירושלים לא יפגעו.

בהתאם לחוק, התנהלות תקציבית גרעונית לאורך זמן, מחייבת את שר הפנים למנות לרשות מקומית חשב מלווה, שיפקח על התנהלותה ותפקודה של הרשות וימנע בזבוז כספי ציבור.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    השאלה הגדולה לאן מופנים הכספים של ברקת, התושבים ממש לא רואים את זה.

    1. מטריות ברחוב, מצלמות שנותנות לך קנס, חלוקת עצי אשוח לנוצרים בחג המולד, היא דווקא בזבזה הרבה העיריה….